Malou in Tanzania

Rust is wedergekeerd

Hee allemaal!

Mijn vorige blog was niet echt vrolijk, maar het gaat nu een stuk beter met me! Nouja een stuk beter, eigenlijk heel goed!

2-7

Donderdagavond ben ik dus met Tangi wezen stappen en dit heeft me echt goed gedaan! We gingen naar een soort outside discotheek waar je een gedeelte had met Afrikaanse muziek en een gedeelte met een DJ die gewoon verschillende soorten muziek draaide. Er was ook echt een gemixt gezelschap; internationals, maar ooklocals.Het was echt super leuk! We hebben lekker met onze heupen en billen geschud zodat we niet onder deden voor de Afrikanen haha! We kregen zelfs de opmerking dat we dansten als Afrikanen! Die onthoud ik!

Af en toe moest je de mannelijke Afrikanen even duidelijk maken dat je niet met ze wilde dansen (oftewel schuren), maar als je dit goed duidelijk maakte, kwam de boodschap over en had je geen last van ze. Na deze avond besloten met elkaar om elke week te gaan (als de mogelijkheid er is)!

4-7

Vandaag mijn eerste echte weekend hier en deze dag stond er een excursie op de planning! Samen met Tangi, Milou (nieuw Nederlands meisje bij de organisatie), Sos en een andere gids zijn we naar Lake Duluti en de Tengeru Market geweest. Sos is de man van Emma (onze coördinator hier) en hij verzorgt de excursies/safari's e.d. Hij is echt super aardig en het is altijd lachen met hem.

Lake Duluti was erg mooi. We hebben een wandeling om het meer gemaakt waarbij we veel vogels en zelfs een leguaan hebben gezien! Daarna aan de rand van het meer Chips Majaj (patat met ei) gegeten en even lekker gekletst met elkaar.

Dan de Tengeru Market: wat een ervaring was dit! Super grote markt met allemaal spullen: groenten, fruit, kleren, schoenen en noem maar op. Heel erg druk en niet mijn manier van shoppen heb ik wel gemerkt, maar het was leuk om een keer te zien.

5-7

Vandaag stond er geen excursie voor mij op het programma, maar ik ben 's ochtends wezen wandelen. Elke zondagochtend kunnen mensen om half 9 verzamelen bij een hotel in de buurt om te gaan 'hiken'. Het is meer een wandeling want alles was vlak. Desalniettemin hebben we lekker 3/4 uur gewandeld en was het fijn om even wat beweging te krijgen.

6-7

Werk vandaag was really boring, maar de avond maakte alles goed.Samen met Tangi en een anderDuits huisgenootjeeen trip naar Zanzibar geboekt!! Van 16 tot 21 juli gaan we op dit mooie, tropische, warme eiland verblijven!

7-7

Ik heb al sinds het einde van vorige week het gevoel dat het project niet helemaal bij mij past. De organisatie en mama doen echt super goede dingen, maar ik kan zelf erg weinig betekenen. Ik moet vooral zitten, observeren en luisteren. Gisteren heb ik al een gesprek gehad met mama (begeleidster) over dat ik het nog niet erg leuk vind. Ze doet heel erg haar best en wil zorgen dat ik het naar mijn zin heb en dat ik dingen kan doen, maar het is gewoon erg lastig. De taalbarrière is erg groot en alles moet vertaald worden. Dat maakt het lastig om dingen zelf te doen.

Ik had het zondag al aangegeven aan Emma en vanmiddag is zij langsgeweest om de mogelijkheden te bekijken. Ze snapte mijn situatie heel goed en we hebben samen met mama gezeten om te zien wat we konden veranderen. En is er een oplossing gekomen! Ik ga morgen beginnen op de Mianzini kleuterschool en kinderopvang. Ik ga hier van 8 tot 11 helpen bij de kleuters. Er is één klaslokaal met een stuk of 50 kinderen en ik kan dan kinderen apart nemen (bijv. buiten) om ze beter les te kunnen geven. De basics, bijvoorbeeld letters en rekenen. 's Middags van 11 tot 14 komen de oudere kinderen en deze krijgen bijles in engels en wiskunde. Hier kan ik bijv. gesprekjes gaan voeren met kinderen in het engels om ook hun zelfvertrouwen hierin op te krikken. Er valt echt een last van me schouders af en ik heb echt heel veel zin in morgen! Hopelijk ga ik nu het gevoel krijgen dat ik iets nuttigs doe!

Dan wat dingetjes over de cultuur. Het is bizar hoe snel mensen je nummer hier vragen of met je willen trouwen. Vorige week vroeg de directeur van de school waar we heen waren geweest al mijn nummer, twee jongens van de organisatie wilden mijn nummeren zondag kreeg ik een heus huwelijksaanzoek. Ik zat met Tangi in de DalaDala en de man van het busje vroeg of ik getrouwd was. Nadat ik 'nee' had gezegd heb ik wel meer dan 10x te horen gekregen dat hij van me hield. 'I love you', 'we will be complete' en 'we will be together' waren uitspraken die ik meerdere malen gehoord heb tijdens deze busreis. Niet erg prettig dus en ik heb besloten dat ik de volgende keer maar zeg dat ik getrouwd ben.

Verder word ik nog niet echt bruin hier. De zon schijnt amper en het heeft vandaag bijna de hele dag geregend. Hopelijk gaat het beter worden en ga ik nog een kleurtje creeëren.

Het gaat dusgoed met me en ik kijk erg uitnaar de rest van de tijd hier en alles wat op de planning staat. Aanstaande vrijdagga ik op safari t/m maandag dus dat is het eerste om naar uit te kijken!

Toch misik jullie wel, maar ik ga lekker nog 3,5 week genieten van mijn tijd hier en alles wat ik meemaak/mee ga maken!

Heel veel liefs en kusjes

P.S. Lieve roeivriendinnetjes: het gaat goed met mijn checklist!

Reacties

Reacties

Jolien

Nu ben ik wel benieuwd naar die 'checklist'...?

Malou

Haha ik heb voor me 21ste verjaardag een boekje gekregen met 21 dingen die ik moet doen in Afrika!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active