Malou in Tanzania

Dag van vertrek

Bijna is het zover. Over 1.5 ga ik richting het vliegveld en zal ik proberen heelhuids thuis te komen! Of nouja de piloot gaat dat proberen.

De laatste dagen waren erg leuk! Donderdag nog lekker avondje wezen stappen en gisterenavond met de meiden van het huis wat cocktails gedronken omdat het mijn laatste avond was.

De afgelopen dagen waren erg leuk op school. Lekker met de kinderen gespeeld en met de Engelse leerlingen ging het ook allemaal erg goed.

Gisteren helaas afscheid moeten nemen van iedereen.Het leek wel of de leerlingen het door hadden. Ze waren erg knuffelig en lief. Na het dagelijkse hoofd, schouders, knie en teen moment heb ik de leerlingen getrakteerd op koekjes en heb ik veel leuke foto's met ze gemaakt. Op het moment dat ze vrij waren, hebben we nog even een groepsfoto gemaakt en hebben de kinderen een afscheidsliedje voor me gezongen en me voor de laatste keer geknuffeld. Was heel bijzonder.

De leerlingen van Engels waren vroeg vandaag omdat het mijn laatste dag was zeiden ze haha. Er waren er ineens ook veel meer dan normaal heel apart. Ik heb ze allemaal een brief laten schrijven voor me. Ik ben ze op school expres niet gaan lezen i.v.m. huilgevaar. Na het schrijven hebben we een fotoshoot gehouden. Iedereen wilde op de foto met me dus was gekkenhuis.

Vervolgens heb ik chips en koekjes uitgedeeld waar iedereen enorm blij mee was. Een vrouw had zelfs ook nog koekjes en cola meegenomen als een soort afscheidsfeestje.

Na het eten liep er ineens een jongen naar voren die iets wilde zeggen. Hij bedankte me voor alles wat ik had gedaan en zei dat hij me heel erg ging missen. Na deze 'speech' ging ineens iedereen wat zeggen. Dit was zo bijzonder dat ik het natuurlijk niet droog kon houden. Ik was niet de enige want een stuk of 5 leerlingen moesten ook huilen, heel bizar. Ik heb zelf nog even wat gezegd, vervolgens iedereen even een knuffel gegeven en ik ben toen maar naar huis gegaan. Was een hele bijzondere dag uiteindelijk.

Het zit er dus bijna op. Straks afscheid nemen van de mensen in het huis en dan op naar het vliegveld. Tangi, Lieze, Liese en Miriam gaan mee naar het vliegveld dus dat is echt super leuk! Of nouja leuk, maar wel lief van ze!!

Ik ga het hier wel ontzettend missen. Het leven hier en de mensen, ik ga het nooit vergeten in ieder geval. Een aantal dingen zal ik ook zeker niet missen: De geuren op straat, de stof, iedereen die je aankijkt of naar je schreeuwt en het droge witte brood.

Ik heb ontzettend veel zin om iedereen weer te zien in Nederland!

Om 19.40 Nederlandse tijd zal ik in het vliegtuig zitten en dan ben ik als het goed is om 7.15 op Schiphol!

Een laatste kus vanuit Afrika!

Reacties

Reacties

Brigit Tiemessen

Is het onderwijs niet iets voor? Je hebt zo'n geweldige ervaring gehad!!!

Fraans

Leuke lessen geef je en paarse dildo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active