Malou in Tanzania

Safari!

Hoi allemaal!

Ik ben weer terug in Arusha na 4 ongelofelijk bijzondere dagen! Ik kan er bijna een boek over schrijven, maar ik zal het kort proberen te houden.

10-4

Na een zware, late, maar leuke nacht in Via Via zat ik om half 9 in de Jeep om 4 dagen op pad te gaan met Milou, Marlon, een neef van Emma, Sos en een personal kok. Deze dag zijn we gaan rijden richting de national parks. Vandaag hebben we Lake Manyara bezocht. Wat een goede eerste indruk van een safari. Wij hebben denk ik ongeveer 4 uur rondgereden in het park en al erg veel dieren gezien. Apen, zebras, giraffes, olifanten, maar we hebben ook veel mooie vogels gezien! 'S avonds sliepen we op een camping dichtbij het park. Onze eigen kok ging voor ons koken en we hadden zelfs een tent met een echt bed erin!

Elke ochtend bij mama word ik om ongeveer half 4/4 uur gewekt door de hanen die rondom het huis wandelen, maar in de parken hoor je of niks of je hoort hyenas of andere dieren. Wat een rust dus vergeleken met 'thuis'.

11-4

Vandaag hadden we ontbijt om 8 uur en vertrokken we rond half 10 richting serengeti! We moesten door Ngorongoro om de serengeti te bereiken dus we konden al een blik werpen op dit park. Dit park zouden we maandag gaan bezoeken namelijk.

Rond half 2 kwamen we aan bij de ingang van de serengeti. Even geluncht met ons lunchpakketje die de chef had samengesteld en rond 3 uur zijn we het park ingereden. Holy shit wat is het mooi daar! Eindeloze vlaktes, af en toe wat bomen en onwijs veel dieren! We waren nog aan het rondrijden toen de zon ging zakken. Dit was echt prachtig. Als ik had willen huilen dan had het gekund. De zonsondergang was zo mooi echt onbeschrijfelijk.

Rond half 7 kwamen we aan op de camping, in de middle of nowhere. Snel onze tent opgezet en toen lekker gezeten terwijl onze kok eten ging maken. Ook nog even naar de sterren gekeken. Wat een verschil met Nederland zeg. Zoveel sterren en zo helder allemaal, erg mooi.

's nachts hoorde je de hyenas en andere dieren rondom de camping lopen maar toch durfde ik heel even de tent uit om te plassen haha toch best spannend.

12-4

Vandaag om 6 uur een beetje ontbeten en om kwart over 6 de auto in om de zonsopkomst te zien! Wederom weer erg mooi. Meteen na zonsopkomst zagen we een giraffe naast de auto dus dat was vet. Na zonsopkomst nog tot half 11 rondgereden door de serengeti. Het was een erg goede ochtend. We zagen onze eerste leeuw en vele andere dieren van heel dichtbij.

Rond 11 uur hadden we een lekkere brunch en na het eten zijn we weer gaan rijden richting Ngorongoro. We moesten snel zijn omdat we op tijd het park uit moesten zijn ivm extra kosten voor een extra dag. Uiteindelijk op het eind nog even een cheetah meegepakt dus dat was een lucky ons.

Rond 5 uur kwamen we aan op de camping. Een camping aan de rand van de Ngorongoro krater met een mooi uitzicht over de krater. S nachts weer geslapen onder een mooie sterrenhemel en met het geluid van dieren op de achtergrond. S ochtends lag er olifantenschijt naast de tent dus een fijn idee dat die over de camping hebben gewandeld terwijl wij sliepen.

13-4

Ontbeten om half 7 en vervolgens de spullen ingepakt. Kwam nog even iemand van de Masaii langs die met me wilde trouwen voor 600 koeien (600 euro per koe) maar mijn eigen vriendje is meer waard dan dat dus dat heb ik even vriendelijk afgeslagen.

Vandaag rondgereden in de Ngorongoro krater. We hadden de meeste dieren al gezien maar uiteindelijk de neushoorn gespot en toen was de big five compleet! Het weer was vandaag niet zo mooi in de krater maar wel een hele mooie plek om geweest te zijn.

Al met al waren dit dagen om nooit te vergeten. Ik heb de big five gezien, cheetas, apen, jakhalzen, antilopes, giraffes enz. Ik zet morgen een paar foto's op deze pagina maar het zijn er zoveel dat ik ze in Nederland wel laat zien.

Ik ben blij dat ik deze trip gemaakt heb. Het rondrijden door het park en het 'echte' Afrika zien was heel bijzonder!!

14-4

Minder interessant maar vandaag heb ik mijn haar laten vlechten! Ik heb nu een hoofd vol met vlechtjes en door de extensions heb ik nu super lang haar! Heel apart maar vind het zelf wel super leuk, echt Afrikaans!

Donderdagochtend ga ik met Tangi en Miriam (Duits huisgenootje) naar Zanzibar tot dinsdag dus nog even 1 dag werken en dan alweer een trip!

Ik hoop dat het leven in Nederland ook prima bevalt en ik zie jullie snel weer!

Hele dikke kus

Reacties

Reacties

harmke

Jambo,
Ja Malou. Je moet er zelf zijn geweest om te weten hoe ontzettend bijzonder het is om daar al die dieren in het wild te zien lopen. Dat kun je niet in foto's laten zien. Ik heb na het lezen van dit verhaal gelijk ons fotoboek er weer bijgepakt .
liefs Dieks en Harmke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active