Malou in Tanzania

Aftellen is begonnen

Habari!

Laatste dagen zijn begonnen, wat gaat het snel nu! Hier dus nog even een update van de afgelopen week!

22 t/m 24 juli

Deze dagen was ik ziek. Sinds maandagavond voelde ik me al niet helemaal top en zoals ik in me vorige blog zei kwam ik ziek terug van Zanzibar. Ik had hoofdpijn, was misselijk, had geen eetlust en ik had het gevoel de hele dag te kunnen slapen. Dit heb ik dan ook bijna de hele dag gedaan haha.

Waren geen leuke dagen. Niet gewerkt en me huisgenoten deden leuke dingen en ik kon niet mee helaas helaas. Op vrijdag voelde ik me ietsje beter en ben ik even met Liese naar de stad geweest. Emma heeft ook een stichting en ik mocht namens haar stichting spulletjes kopen voor 'mijn' schooltje. Ik heb schrijfboekjes voor de kleuters gekocht en Engelse leesboeken voor de leerlingen 's middags.

25 juli

Tangi en ik hadden vandaag het plan om maar Moshi te gaan, hot springs bezoeken en eventueel de Kilimanjaro zien maar we zijn uiteindelijk niet gegaan. We waren beide moe en het was teveel moeite voor ons om uit te zoeken hoe we er moesten komen. We hebben dus lekker uitgeslapen en 's middags was het gelukkig zonnig en hebben we lekker in de zon gelegen.

Het was vandaag Miriams verjaardag en daarom zijn we 's avonds uit eten geweest met Lieze, Liese, Tangi, Jacob, Miriam en ik. Was een super leuk restaurant. Alles was buiten in een soort tuin, heel mooi. Na het eten was er caribbean night. Er kwam een reggae band en een DJ kwam draaien. Ik heb ontdekt dat ik onwijs goed reggae kan dansen haha! Op een gegeven moment had ik een grote ruimte om me heen gecreëerd waardoor ik vrijuit kon dansen haha heb me kostelijk vermaakt!

26 juli

Vandaag stond er een excursie naar een Masaii dorp op de planning. Was heel bijzonder om te zien hoe deze mensen leven. De jonge mannen gaan overdag op jacht en de vrouwen zitten thuis en zorgen voor de kinderen. Het enige wat ze eten is vlees en melk, bizar om je dat voor te stellen.. Had gemengde gevoelens bij deze dag. De mensen zijn gelukkig en dat is goed om te zien, maar de cultuur is zo vreemd en ze doen ook zulke mensonwaardige dingen zoals vrouwenbesnijdenis. Was dus een vreemde dag. 'S middags lekker op bed gelegen en weinig gedaan.

27 juli

Vandaag eindelijk weer een keer aan het werk geweest sinds 1.5 week! Super leuk om de kids weer te zien en 's middags te kletsen met de leerlingen. Leuk om te merken dat ze erg blij zijn je te zien! Met de leerlingen 's middags ben ik begonnen met het lezen uit de boeken die ik gekocht had. Dit vonden ze erg leuk en het ging echt super goed dus was erg leuk om te zien!

Na het werk ben ik gaan lunchen met Lieze, Liese em Tangi em vervolgens zijn we naar de Masaii markt geweest om souvenirs in te slaan. Super veel winkeltjes en iedereen probeert je zijn winkel in te krijgen. Heb veel leuke dingen gekocht en vooral mijn afding skills flink verbeterd!

28 juli

Verschrikkelijke slechte nacht gehad. Ik droom naar en ben erg veel wakker 's nachts. In totaal denk ik max. 4 uur geslapen en daardoor werd ik erg moe wakker met onwijs veel hoofdpijn. Besloten om nog wat uurtjes slaap te pakken en dit was een erg goed idee want ik voelde me 's middags weer goed.

'S avonds met Lieze, Liese, Tangi en Miriam uit eten geweest. Gewoon even gezellig ergens wat gegeten en toen weer naar huis gegaan. Lieze en Liese gaan zondag ook weg dus we proberen deze week nog zoveel mogelijk leuke dingen te doen!

29 juli

Wederom weer de halve nacht wakker gelegen pff erg vermoeiend. Maar goed overleef het allemaal wel.

Maandag is er een nieuwe jongen aangekomen die ook op mijn schooltje gaat werken. Vandaag ging hij voor het eerst mee en Tangi ging vandaag ook mee om een kijkje te nemen in de school. Was erg gezellig dat ze mee waren en de leerlingen vonden het wederom weer erg bijzonder allemaal.

Verder zijn er voor vandaag geen plannen gemaakt. Morgenavond gaan we uit eten bij ViaVia en daarna blijven we daar hangen om lekker een avondje te dansen.

Vrijdag zal ik afscheid gaan nemen op mijn school. Ik ga wat lekkers kopen voor de leerlingen en wat foto's maken met iedereen. Gewoon een gezellig dagje van maken. 'S avonds zullen we waarschijnlijk wat gaan drinken ergens en dan zaterdag moet ik mijn spullen pakken en zal ik 's avonds in het vliegtuig zitten!

Heel raar dat het bijna voorbij is. Geeft best wel een dubbel gevoel. Ik ga terug naar huis, maar ik ga ook een nieuw thuis verlaten. Ik heb super veel zin om iedereen thuis weer te zien en weer lekker te knuffelen, maar ik ga de mensen hier ook heel erg missen! Ik ga in ieder geval nog genieten van mijn laatste dagen hier en dan zie ik jullie allemaal snel weer!

Hele dikke kus en knuffels vanuit Arusha!

Reacties

Reacties

harmke

Je moet je carriere veranderen en schrijfster worden. Het eerste boek is al verkocht......aan mij
Nog veel plezier de laatste uren en een goede thuisvlucht.
Alvast de eerste "knuffel" van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active