Malou in Tanzania

Zanzibar

Ik leef nog!

Alweer een week verder, wat ging dat snel!

15-7

Normale werkdag gehad en 's avonds uit eten geweest met vrijwel alle vrijwilligers van de organisatie. Lekker Europees gegeten bij een burgertent dus dat was gezellig en lekker een keer wat anders dan rijst, patat en/of iets met bananen!

16-7

Vanochtend om 7 uur stonden Miriam, Tangi en ik klaar om naar Zanzibar te gaan. Het was gelukkig een prima bus en we kregen zelfs frisdrank en koekjes! Na 12(!) uur rijden kwamen we aan in Dar Es salaam op een pikdonkere parkeerplaats. Snel een taxi gevonden, enorm afgezet maar goed, die ons naar het hostel had gebracht. Crappy hostel maar voor 1 nacht prima. We wilden even een klein ommetje maken na het eten, maar na een paar meter had ik het wel gezien, voelde me niet erg veilig daar dus toen maar teruggegaan.

17-7

Om 6 uur vertrokken richting de haven. Allemaal mensen in de haven die je willen helpen en die willen dat je bij hen een ticket koopt, pf echt verschrikkelijk. Uiteindelijk een ticket gekregen en we konden de boot op. Het was enorm druk omdat de dag erna de Ramadan was afgelopen en mensen wilden dit vieren op Zanzibar.

Mooie boottocht gehad en na wat gedoe bij de immigratiedienst op Zanzibar konden we richting het hostel! Best prima maar wederom weer beetje pauper en ze spraken geen Engels. Maar goed wat wil je voor 33 euro pp voor 4 nachten.

Verder de hele dag bij de zee geweest en beetje door de stad geslenterd. Gegeten, gedronken, op het strand gelegen en 's avonds lekker gegeten bij zonsondergang. Super mooi strand en zee, echt hemel op aarde haha.

18-7

'S Nachts wakker geworden van enorme regen. Het plan was naar het noorden van het eiland te gaan en een dagje strand te doen.. Toch maar wel gegaan, maar 's ochtends veel regen gehad. Tot een uur of 2 bij een strandtent gezeten en gewacht tot de regen over was. De temperatuur was goed dus was alsnog prima vertoeven daar.

Vanaf een uur of 2 klaarde het op en zijn we nog een paar uurtjes op het strand gaan liggen. Dit deel van het eiland staat wel bekend als een van de mooiere stranden en dat is zeker waar. Zeer mooi strand en een super schone zee!

'S avonds aan dit strand gegeten, cocktails gedronken en 's avonds nog even een kroeg meegepakt in Stone Town (waar ons hostel ligt).

19-7

Vandaag wilden we iets gaan doen! We zijn dus 's ochtends naar een organisatie geweest om een plan te maken. Uiteindelijk besloten om deze avond een Sunset cruise te doen en de dag erna naar prison island.

vervolgens zijn we gaan ontbijten op een dakterras van een hotel! Ons eerste normale ontbijt sinds woensdag dus dit was awesome!

Verder heerlijk strand dagje gehad. Er was alleen een soort van zeilwedstrijd gaande en die startte voor de strandtenten. Wij zijn dus iets verderop gaan liggen waar het rustig was. Alleen zodra de boten gestart waren kwamen alle mensen onze kant op om te kijken. Moet je je voorstellen: lig je daar als blanke in je bikini en word je ineens omringd door zo'n 300 afrikanen. Niet erg relaxt liggen dus haha.

Uiteindelijk rond 5 uur op de boot gestapt. Was heel mooi maar de zonsondergang is eigenlijk net zo mooi vanaf het strand.

20-7

Vroeg opgestaan omdat we naar prison island gingen! We zitten 5 minuten op de boot en het begint te regenen, niet normaal! Chagrijnig en al plannen gemaakt om terug te gaan, maar uiteindelijk toch maar het eiland opgegaan. Even snel de enorme schildpadden bekeken, echt gigantisch waren ze! De gevangenis stelde echt niks voor en aan het eind zijn we gaan snorkelen. Dit was het leukste van de excursie, de rest stelde weinig voor, veel te toeristisch allemaal. Op de terugweg lekker voorop de boot gelegen om even goed bij te kleuren.

'S middags wederom strand, even geshopt, weer lekker gegeten en zitten balen dat we morgen weer terug moeten.

1 stom moment op het strand gehad. Was een jongen die volgens ons niet helemaal 100 was. Hij was rare dingen aan het doen op het strand en uiteindelijk kwam die naar ons toe. Hij pakte me arm en begon te vertellen dat die van me hield blablabla. Dus ik meteen z'n arm wegduwen en zeggen dat die weg moest gaan maar dit deed die niet. Tangi ging ook voor me staan en zeggen dat die weg moest maar hij bleef me proberen aan te raken en i love you i love you te zeggen. Had echt de neiging hem te slaan maar goed uiteindelijk is die gelukkig weggelopen maar dat was echt niet leuk, heel vervelend.

21-7

Ik voelde me gisteren na het eten al niet zolekker en het was deze ochtend niet veel beter.

Uiteindelijk bijna de hele bootreis met een kotszakje gezeten maar er kwam helaas niets uit. De busreis was dus ook niet echt een pretje en ik was dus erg blij dat we thuis waren!

Toch maar even een soepje gegeten om te zorgen dat ik mijn malariapil binnen hield.

22-7

Vandaag ook maar niet gaan werken want ik voel me nog steeds niet lekker. Hoofdpijn, misselijk, moe en totaal geen eetlust. Hopelijk gaat het morgen al iets beter.

Zaterdag willen Tangi en ik misschien nog naar Moshi. Er zijn daar hotsprings en je kan de Kilimanjaro zien vanaf daar! Verder is Miriam zaterdag jarig en zullen we 's avonds uit eten gaan om het te vieren.

Op zondag ga ik nog naar een Masaii dorp en dan nog 1 week werken en dan kom ik al naar huis! Het gaat nu erg snel. Ik vermaak me nu enorm hier met iedereen in huis en alles wat ik doe maar ik kijk er ook erg naar uit om iedereen weer te zien thuis!

Kusjes vanuit bed

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active