Malou in Tanzania

Goed leven

Hee hoi!

Alweer een verhaaltje. Ik dacht ik doe het nu want ik ga morgen op safari en dan kan het pas dinsdag weer!

Even een kleine/korte update over mijn nieuwe project en de afgelopen twee dagen!

Gisteren ben ik dus begonnen op het 'schooltje'. Je kan het ten eerste niet echt een schooltje noemen. Je moet eerst tussen allemaal huizen doorlopen voordat je er komt. Vervolgens staat er een geval gemaakt van modder en dat is de school. Ik kan het dus meer een schuur noemen waar kinderen in zitten die les krijgen. Het is dus echt één lokaal met een stuk of 50 kinderen.

Ik kwam daar gisteren aan en de kinderen vonden mij natuurlijk ontzettend interessant. Een muzungu bij hun in de klas! Ze vonden het ook wel een beetje eng want als ik in het Swahili hun naam vroeg of vroeg hoe het ging dan begonnen ze te lachen of liepen ze snel weg. Ook wel schattig.

's Ochtends een beetje gekeken bij deze klas en verder nog niet veel gedaan. Om 11 uur kwamen er leerlingen die bijles wilden in Engels en wiskunde. Ik had verwacht dat deze leerlingen ook jong waren, maar er was een groot verschil in leeftijden. De jongste was ongeveer 17 en de oudste was 37. Het was wel heel leuk want ze kunnen redelijk goed Engels alleen ze durven het niet te spreken. Mijn taak is dus om een beetje te kletsen met deze leerlingen en hierdoor zorgen dat hun zelfverzekerdheid omhoog gaat. Om 2 uur ben ik naar huis gegaan, maar de leerlingen vonden het jammer dat ik ging want ze wilden nog verder praten haha.

's Middags even wat gedronken in de stad met Lieze, Liese (nieuwe Belgische meisjes) en Tangi. Is echt heel gezellig met die nieuwe meiden.

Vandaag weer een dagje gehad op de school. 's Ochtends met de kinderen gewerkt. In groepjes met ze naar buiten gegaan en ik heb geprobeerd ze hoofd, schouders, knie en teen te leren. Was best wel lastig, maar ook echt super leuk. Het is wel best lastig in de klas want de leraar slaat de kinderen met iets van rubber, een soort touw. Zelfs als ze een liedje aan het zingen zijn loopt hij te zingen en te springen door het gangpad en loopt hij te zwaaien met dat rubber en wie die maar kan raken die raakt hij. Best lastig om te zien want die kinderen worden er ook helemaal bang van.

Verder heb ik vanmiddag de leerlingen een verhaaltje laten schrijven over zichzelf in het Engels en daarna moesten ze elkaar er vragen over stellen. Nadat ze even geoefend hadden, heb ik ze één voor één voor de klas hun verhaaltje laten vertellen. Dit was echt heel leuk om te zien. Gisteren waren ze nog best wel angstig om Engels te praten en vandaag stonden ze best zelfverzekerd voor de klas en ze gingen allemaal vragen stellen aan de desbetreffende persoon. Echt zo leuk om te zien. Als ik wegga dan krijg ik allemaal opmerkingen van: 'We are so happy that you are with us.' 'We are looking forward to see you next week.' 'God bless you.' Wel leuk om te merken/zien dat ze het erg waarderen dat je erg bent.

Na het werk lekker even naar huis gewandeld, zo'n 3 kwartier lopen. Je krijgt onwijs veel opmerkingen naar je hoofd en iedereen wil je in de DalaDala hebben, maar je moet maar gewoon doorlopen en de mensen negeren. Het is een kwestie van gewenning.

Dit was even mijn kleine update. Vanavond maar weer eens naar Via Via om lekker te dansen. We (Lieze, Liese, Tangi, Milou en ik) gaan eerst wat eten met Emma en Sos bij Via Via en dan lekker dansen.

Verder ga ik zo maar eens mijn tas inpakken voor safari!!! Heel erg veel zin in! Lekker 4 dagen genieten. Hopen dat het weer goed is.

Dikke kus en knuffels

Reacties

Reacties

Sanne

Hee Malou,
wat tof deze reis zo! Tuurlijk is het wennen maar moet je is bedenken wat je voor jezelf meepakt aan ervaring en wat je eigenlijk allemaal achterlaat bij die mensen. Sowieso meer dan je verwacht. Dat is toch super!
Geniet ervan meis, liefs je voormalige onderwijskundevriendinnetje haha xxx

Harmke

Hakuna matata Malou,
Wat een ervaring he? Mooi!! Veel plezier de komende dagen op safari. Op zoek naar de big five.
Hoop voor je dat je ze alle 5 gaat vinden. Enjoy en vooral Pole pole

groetjes van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active